Gezond & Wel

Korte dagelijkse workout om in vorm te blijven

Merk jij dat jouw broeken wat strakker zitten en zit je letterlijk minder lekker in je vel? De kilo’s kunnen er snel aankomen, wanneer je niet goed let op wat je eet en minder beweegt. Hier kun je gelukkig ook zelf snel verandering in brengen. Door voldoende te blijven bewegen, voorkom dat de trend van aankomen doorzet. Je hoeft helemaal niet iedere dag urenlang in de sportschool te zweten. In dit artikel lees je namelijk alles over korte workouts om in shape te blijven.

Korte dagelijkse workout om in vorm te blijven
© Pixabay.com

Jumping jacks
Wil je snel calorieën verbranden? Doe dan dagelijks honderd jumping jacks. Dit is een workout waarbij je springbewegingen maakt. Je springt met jouw benen van binnen naar buiten en weer terug. Tegelijkertijd beweeg je met jouw armen van zijwaarts naar omhoog. Je kunt jouw dag starten met 25 jumping jacks. Je bent dan gelijk wakker en direct in beweging. Doe deze oefening nogmaals in sets van 25. Je kunt dit doen voor het avondeten, na het werk of net voordat je naar bed gaat. Het is een eenvoudige korte workout die meerdere spiergroepen aanspreekt.

Ga wandelen
Wist je dat een van de beste manieren om in shape te blijven, wandelen is? Ga iedere dag even de deur uit om een wandelingetje te maken. Dit kan een wandeling naar de supermarkt zijn, door het bos of om jouw kinderen op te halen van school. Wanneer je het wandelen opneemt in jouw dagelijkse routines, zul je nauwelijks doorhebben dat je een kleine workout aan het doen bent. Maar het resultaat mag er wel wezen. Door te wandelen blijf je in conditie en zul je al gauw sterke been- en bilspieren krijgen.

Korte dagelijkse workout om in vorm te blijve
© Pixabay.com

Touwtje springen
Wanneer heb jij voor het laatst touwtje gesprongen? Voor veel mensen is dit toch voor het laatst in de kindertijd. Pak toch het springtouw weer op want dit een perfecte workout. Wanneer je iedere dag 1 minuut besteedt aan springtouwen, zul je al gauw merken dat jouw conditie vooruit gaat en je meer spiermassa opbouwt. Je blijft lekker in shape en hoeft hier maar 1 minuut per dag aan te besteden.

Planking
Wil je een oefening doen waar jouw hele lichaam profijt van heeft? Focus je dan niet suf op enkele oefeningen die alleen geschikt zijn voor jouw benen op buikspieren. Wanneer je iedere dag aan planking doet, stimuleer je zowel de beenspieren, buikspieren, bilspieren, rugspieren én armspieren. Planking is het horizontaal leggen van jouw lichaam. Je tilt jezelf vervolgens op via jouw tenen en ellebogen. Je houdt deze positie een bepaalde tijd vol en je zult merken dat je jouw spieren hard aan het trainen bent. In het begin kun je deze positie wellicht maar enkele seconden volhouden. Het is de kunst om het steeds langer vol te houden. Wanneer je op een gegeven moment meerdere minuten kunt planken, zul je ook resultaat zien in jouw lichaam.

Moet jij ook echt wat beter opletten met wat je eet en hoeveel je beweegt? Maak dan gebruik van de bovenstaande voorbeelden van een korte workout. Zorg dat je dagelijks beweegt en zie al snel resultaat.

Dit vind je misschien ook leuk...

1 Reactie

  1. Ella zegt:

    En een paar stretch-oefeningen zou ik ook nog doen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.